×
W górę
×
Akademia Płodności / Blog / Jak dieta pomaga zajść w ciążę?
21.08.2018
Jak dieta pomaga zajść w ciążę?

Zastanawiasz się, jak to się dzieje, że dieta pomaga zajść w ciążę? Dlaczego dzielimy się tak wieloma wspaniałymi wiadomościami od naszych podopiecznych? Czy w dietach, które układamy oraz w wiedzy, którą dzielimy jest jakaś tajemna magia?

Widząc efekty, które wciąż nie przestają nas zaskakiwać, mamy wrażenie, że tak. Odpowiednie żywienie ma wpływ na wiele mechanizmów, których prawidłowe działanie jest znakiem dla organizmu, że jest gotowy na ciążę!

Czy obniżona płodność może wynikać z nieprawidłowego stylu życia i złego odżywiania? Zdecydowanie tak! Czasami dieta podczas starań gra pierwsze skrzypce, czasami drugie, a czasami jest tymi trzecimi, bez których trio nie byłoby zgranym zespołem. Każde skrzypce są tu jednak niezwykle ważne, zarówno te pierwsze, jak i trzecie.

Czego doświadczyłyśmy zarówno w swojej pracy jak i w historiach, które do nas nadsyłacie, korzystając z naszych diet, konsultacji, webinarów i wskazówek, którymi dzielimy się na instagramie, webinarach i blogu?

Doświadczyłyśmy cudów. Bo jak inaczej nazwać te nasze maluchy, których jesteśmy ciociami i te zmiany, które często zmieniają Wasze życie. Zmiany, które dają Wam siłę oraz zdrowie, aby walczyć dalej. Doświadczyłyśmy ich wielu.

Cudami były ciąże – po wielu latach starań. Lepsze parametry nasienia – kiedy testosteron nie pomagał. Przywrócenie spontanicznych owulacji – kiedy jajniki od zawsze nie chciały współpracować. Regulacja cykli, które niegdyś regularne, po odstawieniu antykoncepcji zaczęły żyć własnym życiem. Cudem był też płodny śluz, który dzięki naszym wskazówkom nareszcie się pojawiał. Poprawa cienkiego endometrium, które na diecie rosło w siłę. Radość, która po wielu latach wkradała się w życie endokobiet, pierwszy raz życia bez bólu! Zaskoczenie przy idiopatycznej przyczyny niepłodności i ciąży na diecie.

Tych chwil było wiele i mamy nadzieję, że będzie ich coraz więcej.

Jak dieta pomaga zajść w ciążę?

Mechanizmów, które wpływają na płodność, i które można „nareperować” dietą jest bardzo wiele, czasami mam wrażenie, że wszystkich nauka jeszcze nie poznała. Przyczyn niepłodności jest bardzo wiele: za mało witamin potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu; stan zapalny; przetworzone jedzenie, które w konsekwencji dostarcza zbyt dużą ilość transów; za mała ilość antyoksydantów w diecie, które chronią komórki jajowe i plemniki przed stratą ich jakości; zbyt wysoki indeks glikemiczny diety; zbyt mało kwasów omega-3; otyłość.

Oto, w czym może pomóc dieta:

  • PCOS – uregulowanie cykli, przywrócenie owulacji, zmniejszenie LH i androgenów;
  • insulinooporność – przywrócenie cykli, uwrażliwienie tkanek na działanie insuliny;
  • endometrioza – zmniejszenie stanu zapalnego;
  • niedoczynność tarczycy, w tym Hashimoto – przywrócenie odpowiedniej masy ciała, uregulowanie hormonów;
  • obniżone AMH – zwiększenie jakości komórek jajowych oraz AMH;
  • obniżone parametry nasienia – poprawa parametrów nasienia;
  • mutacja MTHFR – obniżenie poziomu homocysteiny;
  • obniżona ilość śluzu – zwiększona ilość śluzu;
  • cienkie endometrium – zwiększenie grubości endometrium;
  • dieta przed in vitro i inseminacją – poprawa jakości komórek jajowych i plemników.


Często pytacie o wskazówki, produkty oraz od czego zacząć zmiany. Mamy nadzieję, że ten PŁODNY JADŁOSPIS, który dla Was przygotowałyśmy będzie drogowskazem i inspiracją, który pozwali zacząć Wam przygodę z płodną dietą. Pamiętacie jednak, że maksymalnym wsparciem płodności zawsze jest indywidualne podejście.

 

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych (Facebook Pixel, Google Analytics, Google Tag Manager, Google AdWords, Google AdSense). Szczegóły: polityka prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Akceptuję". Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk "Ustawienia".
Ustawienia
Polityka cookies
W poniższym formularzu znajdziesz więcej informacji o plikach cookie, których używamy. Możesz tutaj również wyłączyć niektóre z nich.
Usługa Cel użycia Włączone
Cookies funkcyjne Te pliki cookies są niezbędne do prawidłowego działania strony, dlatego nie możliwe jest ich wyłączenie. W ramach tych plików zapisywane są także zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies.
Facebook Custom Audiences Zezwolenie na te pliki, pozwoli nam zbierać informacje na temat Twojego korzystania ze strony, co pozwoli na kierowanie do Ciebie spersonalizowanej reklamy w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Zgromadzone dane nie pozwalają jednak na bezpośrednią identyfikację. Jeżeli wyłączysz tą opcję reklamy kierowane do Ciebie nie będą spersonalizowane.
Google Analytics Narzędzie Google Analytics służy do analizowania ruchu na blogu. W ramach tego narzędzia nie są gromadzone jakiekolwiek dane pozwalające Cię bezpośrednio zidentyfikować. Informacje, do jakich dostęp posiadam, to, w szczególności: czas spędzony na stronie, przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, źródło ruchu. Jeżeli wyłączysz Google Analytics, pozbawisz mnie możliwości prowadzenia skutecznych działań analitycznych.
Hotjar Narzędzie Hotjar służy do analizowania ruchu na blogu w celu polepszenia jakości naszych usług. W ramach tego narzędzia nie są gromadzone jakiekolwiek dane pozwalające Cię bezpośrednio zidentyfikować. Informacje, do jakich dostęp posiadam, to, w szczególności: czas spędzony na stronie, przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, źródło ruchu.